Як навчитися малювати, як намалювати людини в повний зріст

Чому одні люди вміють малювати, а інші ні? І які навички мозку визначають цю здатність? Цими питаннями задавалися вчені ще на початку XX століття. Особливо багато питань викликав випадок професійного художника Ловіс Корінт, який, переживши інсульт в 1911 році, розучився малювати. Вперше про здатність до зображення предметів написав К. Николаїдіс, художник-психолог, у своїй книзі Природний шлях до малювання.

Він перший припустив, що вміння малювати складається з п’яти навичок, вправи для розвитку яких, без особливої теоретичної бази, і розробив. Багато з тих, хто думають, що вони не вміють малювати, просто неправильно бачать предмети. Коли їм треба намалювати який-небудь предмет, вони малюють не ця предмет, а його символ. Замість зображуваної особи ліва півкуля мозку видає набір фігур, що описують цей символ: овал, дві точки трикутник замість носа, посмішка скобочки. Щоб навчитися гарно малювати, треба розвивати праву півкулю мозку, яке аналізує властивості і обриси конкретного предмета, а не спирається на попередній візуальний досвід, що зберігається в лівій півкулі. Кожна вправа виконуйте повільно, не поспішайте.

Ластиком користуватися не можна. Старт. День 1
Для початку треба зробити два малюнка. Перший автопортрет або малюнок людини в повний зріст. Другий малюнок своєї, вільної від олівця, руки.

Обов’язково поставити дати в кутку. Ці малюнки покажуть художні здібності на даному етапі і стануть відправною точкою для фіксації позитивних змін. Отзеркаліваніє. Дні 1-2
Ви напевно бачили малюнки-ілюзії, на яких намальовані чи то два профілі, чи то ваза. Візьміть аркуш паперу і на лівій його стороні намалюйте будь умовний профіль: лоб, очну западину, ніс, губи.

Потім проведіть (можна по лінійці) дві горизонтальні лінії з верхньої точки профілю і з нижньої. Обведіть ще раз лівий профіль, промовляючи про себе деталі: лоб, ніс, губи
Після цього потрібно закінчити малюнок, домалювавши правий профіль. Спробуйте зробити це однією лінією, проведеної з верхньої точки в нижню. Чи не промовляйте про себе назву частин.

Просто постарайтеся повторити в дзеркальному відображенні всі вигини лінії. Мозок гальмуватиме руку. Це добре: перехід з режиму сприйняття лівої півкулі в правий почався. Закріпити успіх можна, створивши страшний профіль чудовиська з бородавками, рогами та іншими вадами і знову його отзеркаліть. Копіювання контура. Дні 2-3
Щоб ефективно і швидко перейти на права півкуля, треба копіювати незрозумілі мозку малюнки. Де їх взяти? Для лівої півкулі незрозумілим буде будь перевернутий малюнок. Ось Стравінський пера Пікассо ідеально підходить для початку.

Протягом 20-30 хвилин, які ви витратите на копію, постарайтеся ні з ким не розмовляти, вимкнути музику зі словами, замкнути кімнату, а ключі з’їсти. І ні в якому разі не треба називати малюються частини. Просто аналізуйте кривизну і довжину ліній. Коли ви закінчили, знайдіть ще пару таких контурних картин (підійдуть роботи Дюрера або манга), переверніть їх і малюйте; повільно і бессловную.

Чисте контурне малювання. Дні 4-7
Якщо ви більш-менш освоїли копіювання, переходимо до чистого затурного малювання. Прикріпіть скотчем чистий аркуш до столу. Потім покладіть на нього провідну руку з олівцем і відверніться від столу, а іншу піднесіть до очей. Краще стиснути долоню в яку-небудь хитру фігуру, щоб мозок не видав звичний символ кружечок з стирчать з нього п’ятьма паличками. Звертайте увагу на всі дрібниці: нігті, задирки і складки.

Потренуйтеся зображати інші предмети: лампу, джойстик, фотоапарат, зім’ятий аркуш паперу. Коли колекція з ламаними, незрозумілими лініями стане солідною, можна повернутися до столу папером і малювати руку, вже поглядів на папір. 70-75% часу по раніше треба дивитися на зображає руку. Для більш просунутих художників завдання зобразити руку, стискає предмет (наприклад, окуляри) або ногу у взутті. Антіформа. Дні 8-14

Для виконання наступного вправи треба знайти і вирізати з журналу або дитячої розмальовки зображення тварини, що стоїть на 4 лапах, обвести контур і заштрихувати простір за межами абрису. Вийшло антіформа або негативна форма.

Так от, малювати буде простіше, якщо ви будете дивитись не на предмет, а на його антіформу. Спробуйте малювати таким чином різні речі від простих (чашка, канцелярія) до складних (заплутаний шнур, дерево). Власне, малювання людей або речей з натури починається саме з цього: малюють безформні шматки фону, а потім заповнюють силует деталями.

Візування. Дні 15-25
Переходимо до третього (після контурного малювання і антіформи) навику. Він називається візуванням і потрібен для ліквідації помилок в пропорціях. Коли ми навчилися бачити предмети правою півкулею мозку, саме час допомогти йому здібностями лівого: окоміром і логікою.

Просто вистав руку з олівцем і відзнач на ньому потрібні параметри об’єкта. Якщо виставляти руку щоразу на одну і ту ж довжину, можна виміряти всі деталі об’єкта і співвіднести їх один з одним. Для закріплення цієї навички треба намалювати силует побутового приладу і людини. Вимірюючи відстань від нижнього краю до об’єкта до пупков, лямок і кнопок, заповніть порожній силует.

Якщо всі попередні вправи ви робили сумлінно і ретельно, то у вас просто не можуть не вийти шедеври образотворчого мистецтва. Практика. Вся решта життя
Ось і всі вправи. Тепер ви зможете сміливо заявляти, що вмієте малювати. Решта навички з Едвардсу розуміння логіки тіні і сприйняття тіні не так важливі. Справа тільки за практикою ..

Як намалювати людини в повний зріст



Share →